خانه / مطالب پزشکی / درمان خانگی زگیل تناسلی

درمان خانگی زگیل تناسلی

۱- درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب

درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب

✅ درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب می تواند مشابه داروهای تجویزی متشکل از مواد اسیدی که برای کشتن ویروس استفاده می کنند عمل کند که توسط افراد زیادی توصیه می شود.

✅ روش درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب اینگونه است که شما می توانید یک پنبه یا گاز را به سرکه ی سیب آغشته کنید و روی زگیل بگذارید.در طول درمان ممکن است زگیل ها سیاه شوند که یک نشانه خوب است.

۲- درمان زگیل تناسلی با سیر

درمان زگیل با سیر

✅ شواهدی وجود دارد که استفاده از عصاره ى سیر می تواند به عنوان یک روش درمان زگیل تناسلی موثر باشد.

✅ روش درمان زگیل تناسلی با سیر به این گونه است که شما می توانید عصاره ى سیر را خریداری کنید و مستقیما روی زگیل ها بگذارید. همچنین می توانید یک پد پانسمان (گاز) آغشته به مخلوط سیر و روغن را مدتی روی زگیل بگذارید.

 

۳- روغن درخت چای برای درمان زگیل تناسلی

روغن درخت چای برای درمان زگیل تناسلی

✅ در کنار سایر مزایای سلامتی، خواص ضد قارچی روغن های اساسی مورد مطالعه قرار گرفته اند. روغن درخت چای یک روغن اساسی است که در برابر قارچ و سایر ارگانیسم ها، از جمله شپش سر، سودمند است. روغن درخت چای به عنوان یک درمان خانگی زگییل تناسلی مفید باشد .

✅ شما می توانید یک قطره روغن درخت چای رقیق (مخلوط یک قطره روغن با یک یا دو قطره روغن حامل مانند روغن نارگیل) و مستقیم روی زگیل بگذارید.

بعضی از افراد ممکن است به روغن درخت چای حساسیت داشته باشند، بنابراین مقدار کمی روغن درخت چای رقیق شده را روی بازویتان آزمایش کنید. اگر بعد از ۲۴ ساعت هیچ واکنشی وجود نداشته باشد، قابل استفاده است.

روغن درخت چای می تواند باعث تحریک و ایجاد سوزش یا التهاب شود که این باعث کاهش اندازه زگیل می شود. از استعمال روغن درخت چای در دهان و یا واژن خودداری کنید. نیاز است از این روغن به مدت چند هفته استفاده کنید، و اگر بیش از حد تحریک کننده باشد، مصرف آن را قطع کنید.

۴- استفاده از روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک در درمان زگیل تناسلی

روغن کرچک بدون بو و مزه، برای درمان مشکلات پوستی بسیاری از جمله زگیل های تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد. ریسینولیک اسید موجود در روغن کرچک دارای خواصی ضد التهاب و ضد ویروس می باشد که به درمان خانگی زگیل تناسلی کمک می کند.

یک گلوله پنبه را به روغن کرچک خالص آغشته کنید. (این نوع روغن، به وسیله فشار بر روی دانه ها و بدون اعمال گرما بدست می آید.) پنبه را بر روی زگیل قرار داده، آن را چسب کرده و اجازه دهید یک شب بر روی آن بماند. صبح روز بعد، پنبه را برداشته و محل را با آب گرم شستشو دهید. به آرامی آن ناحیه را به وسیله یک پارچه یا لیف اسفنجی بسایید تا سلول های مرده برداشته شوند. این درمان را به صورت روزانه تکرار کنید تا زگیل ها تیره شده و در نهایت از بین بروند.

 

۵- چای سبز

درمان زگیل با چای سبز

✅ استفاده از چای سبز در برابر زگیل های تناسلی موثر است. چای سبز به یک ترکیب در پمادی به نام سینه کاتچین (ورجن) اضافه شده که به صورت تجویزی در دسترس است.

✅ شما همچنین می توانید مقدار بیشتری از عصاره چای سبز را خریداری کنید و یک یا دو قطره از آن را به روغن نارگیل اضافه کنید و به عنوان درمان خانگی زگیل تناسلی از آن استفاده کنید.

۶- استفاده از آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا در درمان زگیل تناسلی

آلوئه ورا به دلیل خواص التیام بخش آن، معمولا در درمان خانگی زگیل های تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، این گیاه دارویی سرشار از خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است. همچنین، آلوئه ورا می تواند سبب تسکین پوست و رفع خارش شود.

یک برگ آلوئه ورا را بریده و ژل آن را خارج کنید. یک گلوله پنبه را آغشته به ژل کرده و آن را مستقیما بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. پنبه را به وسیله نوار چسب بر روی پوست نگه داشته و اجازه دهید یک شب به همان حالت بماند. صبح روز بعد، گلوله پنبه را برداشته و ژل را به وسیله آب گرم از روی پوست خود بشویید. این کار را به مدت یک ماه یا تا زمان از بین رفتن زگیل ها ادامه دهید.

✅ همچنین، می توان عصاره آلوئه ورا را نیز جهت تقویت سیستم ایمنی نوشید. این کار به بدن کمک می کند تا به سرعت با ویروس ایجاد کننده زگیل های تناسلی مقابله کند.

۷- پودر زرد چوبه

استفاده از پودر زردچوبه در درمان زگیل تناسلی

زرد چوبه یک ادویه شگفت انگیز است که توانایی هایی درمان گر دارد. این توانایی ها در متون مختلفی از علم آیورودا ستایش شده اند. علم آیورودا مانند یک طب جایگزین در هندوستان است. زرد چوبه یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی است که به درمان زخم های شدید و التیام زگیل های تناسلی ناشی از ویروس HPV کمک می کند.

این ماده، به عنوان یکی از گزینه های درمان این توانایی را دارد تا پیشرفت عفونت را کنترل کرده و آن را با موفقیت مهار کند. همچنین، زرد چوبه در کاهش خارش مفید بوده و آسیب ندیدن بافت ها را تضمین می کند. کورکومین موجود در زرد چوبه دارای اثری درمانی بوده و فرایند بهبودی را تسریع می کند. زرد چوبه یک درمان خانگی بسیار ایمن برای ویروس HPV است.

۸- مصرف سبزیجات

مصرف سبزیجات

 سبزیجات به طرق مختلف برایتان مفید است. سبزیجات زیر را امتحان کنید:

۱-کلم

۲-کلم بروکلی

۳-جوانه های بروکلی

۴-گل کلم

۶- کلم پیچ

✅ این سبزیجات حاوی ترکیبات ۳ کربنه هستند که می توانند زگیل های تناسلی را از بین ببرند. توصیه می شود هر روز  ۴ تا ۵ بار سبزیجات بخورید.

۹- پیاز

استفاده از پیاز در درمان زگیل تناسلی

پیاز یک ماده ضد میکروبی عالی است که به کاهش انتشار ویروس ایجاد کننده زگیل تناسلی کمک می کند. علاوه بر این، سبب بهبود جریان خون و تسریع فرایند درمان می شود.

جهت درمان خانگی زگیل تناسلی، باید پیاز را به همراه نمک استفاده کرد تا بهترین نتایج بدست آیند. ۲ پیاز را برش داده و یک قاشق چای خوری نمک بر روی آن ها بپاشید. روی آن را پوشانده و بگذارید یک شب در همان حالت بماند. صبح روز بعد، پیاز ها را در یک صافی ریخته و با یک قاشق بر روی آن ها فشار دهید تا عصاره آن ها خارج شود. این عصاره را بر روی زگیل های تناسلی اعمال کنید. اجازه دهید تا به مدت یک ساعت به این حالت باقی بماند سپس آن قسمت را با آب گرم شسته و  به صورت ضربه ای (نه مالشی) خشک کنید.

✅ این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید تا زگیل های تناسلی از بین روند.

۱۰- استفاده از عصاره آناناس

استفاده از آناناس در درمان زگیل تناسلی

آناناس به دلیل داشتن آنزیم مفیدی به نام بروملین معروف است. این آنزیم مدت های زیادی است که در بالین برای تعدادی از مشکلات التهابی پوست مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما استفاده می شود. این عصاره زگیل های تناسلی را خشک و ترد کرده و در نهایت از بین می برد. همچنین، عصاره آناناس سرشار از منگنز است که در جلوگیری از جای زخم هایی کاربرد دارد که پس از برداشت زگیل های تناسلی به روش جراحی ایجاد می شوند.

چندین برش آناناس تازه (نه به صورت کنسروی) تهیه کرده و با فشار دادن عصاره آن ها را خارج کنید. یک گلوله پنبه ای را به آن عصاره آغشته کنید. گلوله پنبه را از قسمت نمناک بر روی زگیل ها قرار دهید. اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه به همین حالت بماند. در صورت نیاز، جهت ثابت نگه داشتن پنبه به آن چسب نواری بزنید. هنگامی که ۱۰ دقیقه به پایان رسید، پنبه را برداشته و عصاره را از روی پوست بشویید.

۱۱- نارون کوهی

استفاده از نارون کوهی جهت از بین بردن زگیل های تناسلی شیوه محبوب دیگری برای درمان زگیل های تناسلی می باشد. نارون کوهی به اندازه یک روش درمانی زگیل تناسلی موثر است. این فندق، یک ماده کوچک کننده بوده که می تواند سبب کوچک شدن زگیل و از بین رفتن آن پس از استعمالی طولانی باشد.

زگیل هایی که به خوبی رشد کرده اند می توانند عروق خونی خود را داشته باشند. استفاده از این ماده برای درمان زگیل های تناسلی تاثیری مانند یک گیاه دارویی بر روی کوچک کردن عروق خونی دارد. این کار به طرز موثری سبب کاهش اکسیژن زگیل شده و مرگ آن را رقم می زند.

تنها کاری که باید انجام داد تهیه تقطیر نارون کوهی، اعمال آن بر روی زگیل ها و شستن آن پس از ۱۵ دقیقه می باشد. این کار را باید دو بار در هفته و حداقل به مدت ۳ هفته انجام داد

۱۲- فولات و ب ۱۲

ب ۱۲

کمبود فولات و ب ۱۲ و باعث افزایش خطر ابتلا به ویروس HPV می شود. مصرف مولتی ویتامین یا فولات و مکمل های B-12 ممکن است در بهبود بیماری به بدن شما کمک کند تا از عفونت ویروس HPV جلوگیری کند و باعث ازبین بردن زگیل تناسلی شود.

۱۳- پیچک دیواری

یکی دیگر از مواد درمانی در بسیاری از مشکلات پوستی، پیچک دیواری است. این ماده خیلی معتدل و ملایم بوده و به همین دلیل برای پوست ناراحتی خاصی ایجاد نمی کند. قابل ذکر است که از این ماده نباید در غشای مخاطی مثل داخل واژن یا مقعد استفاده نمود. طبق تحقیقی در سال ۲۰۱۴، از پیچک دیواری در درمان HPV نوع ۱۶ که شامل زگیل تناسلی است، می توان بهره برد.

 ۱۴- رژیم غذایی و تغییر در شیوه ى زندگی

زن افسرده به خاطر زگیل تناسلی

داشتن زگیل های تناسلی فشار زیادی روی بدن شما ایجاد می کند. اگر زگیل دارید برای بدن شما دشوار است که با سایر بیماری ها مقابله کند. برای کمک به تسریع بهبود زخم، باید هر گونه عوامل استرس زائی مانند سیگار کشیدن یا رژیم غذایی سنگین یا غذاهای ناسالم را ترک کنید.

✅ غذاهایی که در رژیم غذایی شما قرار می گیرند عبارتند از:

۱-غذاهای غنی از آنتی اکسیدان (بلوبری، زغال اخته، گیلاس، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، کدو)

۲-برگ سبزهای تیره مانند اسفناج و کلم بروکلی

۳-غلات کامل

۴-بادام ها

۵-لوبیا

۶- گوشت کمچربی

این غذاها می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند و احتمال عود پاپیلوما ویروس (HPV) را کاهش می دهد.

✅ غذاهایی که باید از آن ها اجتناب کنید عبارتند از:

۱-هر گونه آلرژd های غذایی ممکن (لبنیات، سبوس، ذرت، مکمل های غذایی)

۲-غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید و ماکارونی

۳-گوشت قرمز

۴-غذاهای فرآوری شده با چربی ترانس

۵-کافئین و دیگر محرک ها

‼خطرات و هشدارها

❗ مهم است به یاد داشته باشید که خلاص شدن از زگیل تناسلی خارجی به این معنا نیست که شما دیگر عفونت ندارید. اگر چه در موارد نادر، HPV می تواند هم زگیل تناسلی و هم سرطان دهانه ى رحم ایجاد کند. شما ممکن است بیش از یک نوع HPV داشته باشید. مهم این است که حتی اگر درمان خانگی زگیل تناسلی را انجام دهید به دکتر مراجعه کنید.

نکته: ویروسی که زگیل های تناسلی ایجاد می کند، می تواند به مدت طولانی به صورت نهفته در بدن باقی بماند. بنابراین اگر شما زگیل هایتان را درمان کردید و از آنها خلاص شدید، ممکن است دوباره عود کنند.

بهترین روش از بین بردن زگیل تناسلی چیست؟

هزینه درمان زگیل تناسلی

با توجه به مجله بالینی و زیبایی شناسی، پزشکان در یک درمان واحد استاندارد برای زگیل های تناسلی اتفاق نظر ندارند. پزشکان مختلف ممکن است بسته به نوع زگیل یا مدت زمانی که زگیل داشته اید از درمان های مختلف برای زگیل های تناسلی استفاده کنند. درمان ها از داروها تا “انجماد” زگیل ها و یا از بین بردن زگیل تناسلی با لیزر انجام می گیرند.

مطلب مرتبط : کرایوتراپی بهترین راه درمان زگیل تناسلی

نکته ی آخر درباره درمان خانگی زگیل تناسلی

شما می توانید با استفاده از گیاهان فوق به بهبود بیماری اچ پی وی یا همان زگیل تناسلی کمک کنید. اما هنوز هم به یک دکتر برای بررسی و درمان عفونت های منتقله از راه جنسی (STI) که ممکن است موجب زگیل شود رجوع کنید. اگر STI باعث ایجاد زگیل شود، ممکن است به درمان های اضافی برای درمان بیماری و جلوگیری از انتقال عفونت به هر گونه شرکای جنسی نیاز داشته باشید.

 

کلینیک سونوگرافی و رادیولوژی دکتر فرهنگ نوری پیشتاز در شهرستان مرودشت

درباره‌ی superuser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *